Ο
Μωυσής δεν βρισκόταν σωματικά στο πεδίο της μάχης, όταν οι Ισραηλίτες
πολεμούσαν με τους Αμαληκίτες, ωστόσο συνέβαλε στη νίκη πολύ περισσότερο
από τους πολεμιστές, υψώνοντας τα χέρια του στον ουρανό και
παρακαλώντας το Θεό για το έθνος του (Έξ. 17:8-16).
Έτσι έσωσε
έναν ολόκληρο λαό. Υπάρχει κατόρθωμα μεγαλύτερο απ' αυτό, από την
ωφέλεια δηλαδή των συνανθρώπων και αδελφών μας; Όχι. Κι αν νηστεύεις κι
αν κοιμάσαι καταγής κι αν κλαις σ' όλη σου τη ζωή, τίποτε το μεγάλο δεν
κατορθώνεις, εφόσον δεν ωφελείς κανέναν άλλο.
Να, κι από τον
Μωυσή έγιναν πολλά θαύματα και σημεία. Κανένα απ' αυτά, όμως, δεν τον
έκανε τόσο μεγάλο, όσο η ικετευτική κραυγή του προς τον Κύριο για τη
συγχώρηση των Ισραηλιτών, που είχαν πέσει στο βαρύ αμάρτημα της
ειδωλολατρίας: «Αν θέλεις, συγχώρησε την αμαρτία τους· αν πάλι όχι, τότε
εξαφάνισε κι έμενα!» (Έξ. 32:32).
Και ο βασιλιάς Δαβίδ, όταν,
για μια του αμαρτία, ο Θεός παραχώρησε να πέσει θανατικό στους
Ισραηλίτες, έδειξε την ίδια διαγωγή. «Εγώ είμαι εκείνος που αμάρτησε»,
είπε. «Εγώ, ο ποιμένας, έκανα το κακό. Αυτά τα πρόβατα τι έκαναν; Χτύπα,
λοιπόν, εμένα και την οικογένειά μου» (Β' Βασ. 24:17).
Του
αποστόλου Παύλου η φιλαδελφία, όμως, ήταν η πιο μεγάλη και πιο θαυμαστή:
Ευχόταν ακόμα και να χωριστεί από το Χριστό, αν έτσι θα πήγαιναν κοντά
σ' Εκείνον οι ομοεθνείς αδελφοί του (Ρωμ. 9:3).
Ο Μωυσής ζητούσε
να εξαφανιστεί κι αυτός μαζί με τους άλλους· ο Παύλος δεν ζητούσε να
χαθεί μαζί τους, αλλά, για τη σωτηρία τους, να χάσει μόνο αυτός την
ασύλληπτη δόξα του παραδείσου!
Οι προσευχές τέτοιων αγίων,
βέβαια, φέρνουν αγαθά αποτελέσματα, όταν κι εμείς οι ίδιοι βοηθάμε. Όταν
αυτό δεν συμβαίνει, ούτε κι εκείνων η βοήθεια ωφελεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου